Bezpośrednia i telefoniczna obsługa według najlepszych standardów
(szkolenie jednodniowe)
Masz pytania ?
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników firm mających bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientem
Uczestnicy szkolenia rozszerzą swoją wiedzę i umiejętności z zakresu profesjonalnej obsługi klienta, ze szczególnym uwzględnieniem efektywnej komunikacji, a w szczególności:
- podstawowych zasad poprawnej komunikacji z klientem;
- podniesienia jakości obsługi klienta;
- kreowania postaw asertywnej obsługi klientów;
- radzenia sobie z trudnym – ważnym klientem.
Dzięki warsztatowym metodom stosowanym podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak rozwiązywać pojawiające się w czasie negocjacji sytuacje konfliktowe, jak bronić się przed manipulacją. Nauczą się jak kierować rozmową zachowując nad nią kontrolę oraz rozwiną umiejętności komunikacyjne niezbędne w skutecznych negocjacjach.
Metodologia szkolenia oparta jest o zasady pracy warsztatowej (20% teorii i 80% praktyki). Proponowane metody pracy podczas szkolenia, to: praktyczne ćwiczenie elementów wystąpień publicznych, case study, ćwiczenia, gry szkoleniowe, mini-wykłady, dyskusje kierowane, praca grupowa oraz indywidualna.
Jeżeli jesteś zainteresowana/y tym szkolenie w formie otwartej poinoformuj nas o tym.
Wystarczy, że napiszesz do nas maila (biuro@trainersteam.pl) z tematem i datą jaka Cię interesuje, a my postaram się zorganizować całą grupę.
Program szkolenia :
SPECYFIKA OBSŁUGI KLIENTA
- Wewnętrzne standardy i procedury obsługi – jak i kiedy ich przestrzegać;
- Mini badanie jakości obsługi – określenie obszarów do rozwoju i mocnych stron
- podejściu do klienta;
- Firma zorientowana na klienta – co to oznacza w praktyce?
MODEL ZACHOWAŃ KLIENTÓW
- Typologia klientów – jak znaleźć klucz do serca klienta;
- Potrzeby psychologiczne i merytoryczne każdego z typów;
- Praktyczne sposoby dopasowania się do każdego klienta;
- Typowe zachowania klientów.
PROCES OBSŁUGI KLIENTA – ETAPY
- Pierwszy kontakt z klientem – dlaczego pierwsze wrażenie jest takie ważne;
- Etykieta biznesowa – powitanie, przedstawienie, uścisk ręki.
- Garderoba biznesowa czyli kanony ubiory dla mężczyzn i kobiet
- Profesjonalna rozmowa z klientem:
- Umiejętnie zdobywaj informacje – aktywne słuchanie, parafraza, pytania i język
- intencji; podsumowywanie;
- Umiejętnie udzielaj informacji – przejmowanie odpowiedzialności,
- nieusprawiedliwianie się;
- Typowe bariery w komunikacji;
- Obiekcje i zastrzeżenia klienta – dobry czy zły sygnał dla obsługującego?
- Przyczyny powstawania obiekcji – góra lodowa;
- Skuteczne techniki niwelowania zastrzeżeń;
- Finalizowanie rozmowy – zakończ pozytywnym i zindywidualizowanym akcentem;
SAVOIR-VIVRE OBSŁUGI TELEFONICZNEJ – JAK CIĘ SŁYSZĄ TAK CIĘ PISZĄ
- Etapy rozmów wychodzących i przychodzących;
- Przełączanie rozmowy telefonicznej do innego pracownika;
- Przełączanie rozmówcy w stan oczekiwania;
- Zachowania pożądane i niepożądane w rozmowie telefonicznej;
- Co widać przez telefon? Głos – podstawowe narzędzie przekazu;
- Jak budować pozytywny klimat rozmowy – zadbaj o uśmiech, pozytywne nastawienie?
TRUDNA SYTUACJA CZY TRUDNY KLIENT – JAK SOBIE RADZIĆ
- Oddziel fakty od emocji – kluczowa zasada w trudnych sytuacjach;
- Typologia zachowań trudnych klientów;
- Asertywność jako podstawa radzenia sobie z trudnymi sytuacjami;
- Jak reagować na krytykę;
SAVOIR VIVRE I ETYKA W KONTAKTACH BEZPOŚREDNICH Z KLIENTEM
Szkolenie zamknięte
(dla grup zorganizowanych)
W CENĘ DZIAŁAŃ WLICZONE JEST:
- Telefoniczna diagnoza potrzeb szkoleniowych z przełożonym grupy docelowej/osobą wskazaną przez Zleceniodawcę;
- Ankiety on-line przed szkoleniem
- Podręcznik
- Profesjonalizm trenera
- Miłą i fachową obsługę
- Materiały piśmiennicze
(notatniki, długopisy) - Przeprowadzenie szkolenia przez doświadczonego trenera;
- Certyfikaty ukończenia szkolenia dla uczestników;
- Raport poszkoleniowy
Termin szkolenia
Uzgadniany indywidualnie
Liczba osób
Grupa do 15 osób
Miejsce szkolenia
Wg uznania Zleceniodawcy
Integracja
Na indywidualne zamówienie
Ocena efektywności szkolenia
Na indywidualne zamówienie
Follow – Up
Na indywidualne zamówienie