EFEKTYWNY MENEDŻER

(szkolenie dwudniowe)

Program szkolenia :

  • MENEDŻER ZESPOŁU A LIDER ZESPOŁU

    • Czy menedżer jest naturalnym liderem zespołu?
    • Poznanie cech wyróżniających dobrego przywódcę,
    • Zdefiniowanie swoich mocnych i słabych stron jako lidera zespołu
    • Identyfikacja zadań lidera w organizacji oraz określenie najważniejszych kompetencji potrzebnych do pełnienia tej roli,
    • Poznanie własnego stylu zarządzania i reakcji otoczenia na rozpoznany styl,
    • Budowanie własnego autorytetu w zespole
    • Wpływ stylów kierowania zespołem na efektywność zespołu
  • ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

    • Rola i zadania menedżera – diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem, podstawowe umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem.
    • Wpływ stylów kierowania zespołem na efektywność zespołu oraz każdego z członków zespołu.
    • Budowanie swojej roli lidera w grupie. Poznanie cech wyróżniających dobrego przywódcę.
    • Zdefiniowanie swoich mocnych i słabych stron jako lidera zespołu.
    • Budowanie autorytetu kierownika zespołu.
  • SKUTECZNA KOMUNIKACJA

    • Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się.
    • Spójność komunikacyjna – sprawna komunikacja jako narzędzie do dobrego rozumienia i uwspólniania celów w zespole i organizacji.
    • Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa);
    • Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika – dialog konstruktywny.
    • Jasne komunikowanie planów i szybka informacja zwrotna na temat ich realizacji i odchyleń. Konstruktywna informacja zwrotna – feedback jako narzędzie rozwoju pracownika.
    • Komunikacja i jasny przekaz informacji a motywacja i zaangażowanie członków zespołu. Zaangażowanie w rozmowę – aktywne słuchanie.
  • USTALENIE I OPISANIE ZADAŃ I CELÓW DO DELEGOWANIA

    • Zasada koszyka zadań
    • Metoda SMART
    • Analiza SWOT w ustaleniu celów
    • Analiza BCG w określaniu strategii i wyborze celów operacyjnych
    • BSC (zrównoważona karta wyników) w ustaleniu celów
    • MBO – zarządzanie przez cele
    • Controling w ustaleniu celów i wskaźników oceny (KPI kluczowe wskaźniki sukcesu)
  • DELEGOWANIE ZADAŃ JAKO ELEMENT ZARZĄDZANIA

    • Czym jest delegowanie?
    • Delegowanie – konieczność czy przywilej osoby kierującej
    • Zasady delegowania obowiązków
    • Najczęściej popełniane błędy w procesie delegowania i jak ich unikać
    • Etapy procesu delegowania
    • Delegowanie w organizacji – korzyści dla pracownika i dla szefa
    • Styl kierowania – autodiagnoza
  • DELEGOWANIE ZADAŃ W OPARCIU O KOMPETENCJE PRACOWNIKA I POTRZEBY PRZEDSIĘBIORSTWA

    • Delegowanie zadań adekwatnie do motywacji i kompetencji pracownika.
    • Motywowanie pracownika do wykonywania zadań w oparciu o piramidę potrzeb Maslowa.
    • Generowanie pomysłów i rozwiązań korzystnych dla organizacji.
    • Przekazywanie zadań w rozmowie osobistej oraz drogą e-mailową.
    • Poziom dojrzałości pracownika a dobór stylu zarządzania wg Blancharda.
    • Role zespołowe M. Belbina.
    • Systemy ocen kompetencyjnych.
  • KONTROLA REALIZACJI ZADAŃ ZBIEŻNYCH Z CELAMI FIRMY

    • Koordynacja i sterowanie celami organizacji a samokontrola pracownika.
    • Metody zbierania informacji o działaniach pracownika (obserwacja).
    • Podsumowanie obserwacji.
    • Analiza zakłóceń, błędów, braku oczekiwanych efektów, wyciąganie wniosków.
    • Sterowanie procesami zespołowymi.
  • KLUCZOWE ELEMENTY ZARZĄDZANIA PRZEZ CELE (ZPC)

    • Identyfikacja menedżera z zadaniami firmy.
    • Uwrażliwienie pracowników na cele przedsiębiorstwa.
    • Zasada partycypacji – wspólne ustalanie celów przez menedżera i pracowników.
    • Powiązanie celów indywidualnych z celami nadrzędnymi organizacji.
    • Balanced Scorecard – BSC (Strategiczna Karta Wyników) – jako instrument prezentujący różne obszary funkcjonowania organizacji.
  • CYKL ZARZĄDZANIA PRZEZ CELE

    • Kaskadowanie – proces przekazywania celów.
    • Cele jako siła napędowa działań realizowanych przez zespół.
    • Etapy procesu zarządzania przez cele – rozwijanie kierowniczych kompetencji strategicznego planowania.
    • Rozmowa z pracownikiem ustalająca cele – informowanie i przekonywanie pracownikom celów do realizacji.
    • Sytuacje trudne w rozmowach ustalających cele.
  • OCENA PRACOWNIKA

    • Warunki skutecznej rozmowy oceniającej
    • Zasady rozmowy oceniającej
    • Pułapki rozmowy oceniającej
    • Przeprowadzenie rozmowy oceniającej i korygującej z pracownikiem
    • Ocena wykonania zadania i udzielanie informacji zwrotnej. Funkcja motywująca i rozwojowa oceny, kilka zasad udzielania informacji zwrotnej.

Najbliższy termin szkolenia otwartego:

201712Wrz(Wrz 12)09:0013(Wrz 13)16:00EFEKTYWNY MENEDŻERCena szkolenia: 1 120 zł. netto - szkolenie dwudnioweWarszawa Szkolenie prowadzi: Agnieszka Nowicka Kategoria szkolenia:Szkolenia MenedżerskiePobierz formularz PDF

Szkolenie prowadzi:

Agnieszka Nowicka

Agnieszka Nowicka

Dyplomowany trener biznesu

Cena szkolenia: 1 120 zł.

Szkolenie EFEKTYWNY MENEDŻER, jest szkoleniem dwudniowym.

Cena szkolenia jest ceną netto do której należy doliczyć 23% VAT


Cena szkolenia zawiera :

  • Przeprowadzenie szkolenia przez doświadczonego trenera
  • Uczestnictwo w szkoleniu
  • Podręcznik
  • Materiały piśmiennicze
  • Obiad w trakcie szkolenia
  • Całodzienne przerwy kawowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Indywidualna informacja zwrotna
  • Polecenie literatury specjalistycznej

Wszystkie ceny są cenami netto,
do których należy doliczyć podatek
VAT w wysokości 23%.


Gdzie szkolimy: