PRACA ZESPOŁOWA. KOMUNIKACJA W ZESPOLE

(szkolenie jednodniowe)

Program szkolenia :

  • CZYM JEST ZESPÓŁ

    • Zespół w rozumieniu japońskim
    • Charakterystyczne cechy zespołów i jak je efektywnie wykorzystać do realizacji określonych zadań
    • Skuteczny zespół z jasno określonym celem – jak sprawić aby zespół efektywnie pracował
    • Warunki istnienia zespołu – jak o nie dbać i je rozwijać
    • Etapy rozwoju zespołu (model Blancharda): faza orientacji, faza niezadowolenia, faza integracji, faza rezultatów
  • ROLE PEŁNIONE W GRUPIE

    • Role grupowe według Meredith Belbin
    • Diagnoza własnej roli grupowej – i co się z tym wiąże dla mnie i dla zespołu
    • Wpływ emocji na pracę zespołową.
    • Metody dopasowania się – rapport, odzwierciedlanie
    • Postawy życiowe według Erica Berne i ich wpływ na sposób współpracy w zespole
  • SKUTECZNA KOMUNIKACJA

    • Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się.
    • Spójność komunikacyjna – sprawna komunikacja jako narzędzie do dobrego rozumienia i uwspólniania celów w zespole i organizacji.
    • Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa);
    • Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika – dialog konstruktywny.
    • Jasne komunikowanie planów i szybka informacja zwrotna na temat ich realizacji i odchyleń. Konstruktywna informacja zwrotna – feedback jako narzędzie rozwoju pracownika.
    • Komunikacja i jasny przekaz informacji a motywacja i zaangażowanie członków zespołu. Zaangażowanie w rozmowę – aktywne słuchanie.
  • EFEKTYWNOŚĆ PRACY ZESPOŁU W PERSPEKTYWIE DŁUGOTERMINOWEJ

    • Analiza własnych zachowań, słabe i mocne strony, na podstawie osobistych doświadczeń biznesowych
    • Określenie czynników warunkujących skuteczność działań zespołowych
    • Narzędzia diagnozy cech osobowości wspomagające podnoszenie skuteczności zespołu pracowniczego
    • Planowanie strategii zmian służących usprawnieniu działań zespołowych
  • KONFLIKT W ZESPOLE I JAK SOBIE Z NIM RADZIĆ

    • Źródła i rodzaje konfliktów
    • Postawy wobec konfliktów a źródła ich rozwiązywania
    • Diagnozowanie sytuacji konfliktowej
    • Przygotowanie i podejmowanie decyzji rozstrzygających
    • Style rozwiązywania konfliktów i sposoby wyrażania niepopularnych opinii i przekonań
  • STYLE KIEROWANIA, A PRACA ZESPOŁU

    • Rozpoznanie własnego preferowanego stylu zarządzania (test indywidualny)
    • Omówienie stylów: liberalnego, motywującego, zintegrowanego, zadaniowego
    • Poznanie zagrożeń związanych w nadużywaniem poszczególnych stylów zarządzania
    • Konieczność stosowania różnych stylów kierowania w zależności od: sytuacji

Szkolenie prowadzi:

Agnieszka Nowicka

Agnieszka Nowicka

Dyplomowany trener biznesu

Cena szkolenia: 580 zł.
szkolenie jednodniowe


Cena szkolenia zawiera :

  • Przeprowadzenie szkolenia przez doświadczonego trenera
  • Uczestnictwo w szkoleniu
  • Podręcznik
  • Materiały piśmiennicze
  • Obiad w trakcie szkolenia
  • Całodzienne przerwy kawowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Indywidualna informacja zwrotna
  • Polecenie literatury specjalistycznej

Wszystkie ceny są cenami netto,
do których należy doliczyć podatek
VAT w wysokości 23%.


Gdzie szkolimy: