Szkolenia dla firm >> szkolenia pracowników >> firma szkoleniowa

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA

online regSzkolenia Komunikacja interpersonalna - Wyobraź sobie tylko jeden dzień w pracy ... dzień, w którym nie możesz z nikim rozmawiać, nikogo słuchać, na nikogo patrzeć... a musisz wykonać swoją pracę!
Teraz, gdy już wiesz jak ważna i potrzebna jest możliwość komunikowania z innymi ludźmi. Pozwól przekonać się do tego, że o umiejętność poprawnej komunikacji warto zadbać.
Zapraszamy na warsztat w trakcie którego udoskonalimy twoje kompetencje komunikacyjne.  

 CELE
 SZKOLENIA

  • Poznanie pojęć i mechanizmów rządzących komunikacja międzyludzką.
  • Uświadomienie wagi aktywnego słuchania naszego rozmówcy, tak aby tworzyć pozytywny klimat w rozmowie.
  • Pogłębienie wiedzy na temat umiejętności posługiwania się precyzyjnymi wypowiedziami, komunikującymi twoje myśli, intencje i zamiary.
  • Pogłębienie wiedzy na temat roli asertywnego komunikatu, tak aby wyrazić swoje krytyczne zdanie w sposób konstruktywny, a nieraniący odbiorcę.

 

 METODY
 PRACY

Szkolenie ma charakter warsztatowy. Ponad 80% czasu przeznaczone jest na ćwiczenia angażujące wszystkich uczestników w celu wypracowania i przećwiczenia konkretnych umiejętności.
W trakcie szkolenia odwołujemy się do zasad efektywnego uczenia się dorosłych według cyklu Kolba (doświadczenie - refleksja – teoria – planowanie).
Stosujemy następujące techniki aktywizujące uczestników: burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy, gry symulacyjne, analizy case study; odgrywanie scenek i ról.

 

PROGRAM   SZKOLENIA

I. WSZYSTKO, CO POWINNIŚCIE WIEDZIEĆ O KOMUNIKACJI...

  • Schemat procesu komunikacyjnego;
  • Kanały komunikacji – rola, sposoby dopasowania się;
  • Komunikacja jednostronna i dwustronna;
  • Tort komunikacji - rola "mowy ciała" w komunikowaniu;

 

II. MODEL KOMUNIKACJI SCHULZA VON THUNA - "USZY VON THUNA"

  • Analiza stylu komunikowania się;
  • Cztery płaszczyzny wypowiedzi (rzeczowa, apelu, relacji i samoprezentacji)
  • Praktyczne konsekwencje wypowiedzi;

 

III. JAK SŁUCHAĆ, ABY INNI CHCIELI Z NAMI ROZMAWIAĆ?

  • Cechy i umiejętności wytrawnego słuchacza;
  • Odpowiedzialność za komunikat – po czyjej leży stronie;

 

IV. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ...

  • Zniekształcenia w komunikacji (generalizacje, usunięcia, deformacje wypowiedzi itp.);
  • Przyczyny powstawania i przezwyciężanie barier komunikacyjnych;
  • Technika pytań - rozszyfrowanie meta modelu;
  • Kluczowe narzędzia kontroli rozmowy;

 

V. JAK WYRAŻAĆ SIEBIE, SZANUJĄC ROZMÓWCĘ – CZYLI ASERTYWNOŚĆ W ROLI GŁÓWNJE;

  • Komunikat typu "Ja" versus komunikat typu "Ty";
  • Konstruktywne uwagi krytyczne;
  • Wartościowe pochwały;
  • Wyrażanie emocji w rozmowie;

 

VI. JAK WYRAŻAĆ OCZEKIWANIA W STOSUNKU DO ROZMÓWCY?

  • Technika FUO;
  • Opisywanie faktów, uczuć, przedstawianie oczekiwań;
Czytany 5240 razy
Dorota Palczuk

Socjolog / trenerka, specjalizuje się m.in. w zarządzaniu różnorodnością

Wykształcenie: mgr socjologii ze specjalizacją Media i komunikacja społeczna (Collegium Civitas (1999-2004 rok), w 2006 roku ukończyła szkołę trenerów INTRA w Warszawie ze specjalizacją szkolenia z zakresu umiejętności interpersonalnych (miękkich), w 2011 roku ukończyła naukę w Europejskiej Szkole Trenerów Grupy SET na poziomie zaawansowanym.

Doświadczenie zawodowe: Przez 3 lata pracowała w firmie handlowej - w dziale obsługi klienta i szkoleń, gdzie prowadziła szkolenia produktowe dla klientów w języku polskim i niemieckim. Posiada 5 letnie doświadczenie w pracy trenerskiej – jako trener umiejętności interpersonalnych głównie ze skutecznej komunikacji z klientem oraz jego profesjonalnej obsługi, jak również w szkoleniach team buildingowych, w komunikacji wewnątrzzespołwej, w rozwiązywaniu konfliktów grupowych i indywidualnych, oraz w budowaniu prawidłowych relacji pomiędzy pracownikami, poprzez sprawne zarządzanie zespołem, skuteczne motywowanie.

Specjalność zawodowa: Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń ogólnorozwojowych z naciskiem na wdrażanie standardów zarządzania w oparciu o zarządzanie różnorodnością potencjałów w zespołach menedżerskich, oraz projektowania procesów rozwojowych w organizacji.

W swojej pracy szkoleniowej współpracowała z wymagającymi Klientami takim jak: Avon, L'oreal, Citi Bank, Provident, PGNiG, Agfa, TUW Pocztowe, Bank Nordea, Totalizator Sportowy, i wiele innych badając potrzeby szkoleniowe, przygotowując autorskie programy szkoleniowe, prowadząc zajęcia dla grup słuchaczy, konsultacje, warsztaty problemowe połączone z grami symulacyjnymi, przeprowadzając profesjonalną ewaluację szkolenia a następnie pisząc raporty po-szkoleniowe. Od roku 2006 przeprowadziła ponad 2000 godzin szkoleniowych dla różnorodnych klientów takich jak: instytucje publiczne i akademickie, organizacje pozarządowe i biznesowe.

Copyright © Firma szkoleniowa - Trainers Team 2010-2014 All rights reserved | Tel.: 022 201 94 62 ; 022 201 94 27 | Fax: 022 201 92 82

Top Desktop version

CORPORATE Are you sure that you want to switch to desktop version?