EFEKTYWNY MENEDŻER
(szkolenie dwudniowe)
Szkolenie ukierunkowane jest na doskonalenie osobistego stylu kierowania ludźmi, zarządzania zespołem, realizacji celów organizacji, identyfikowaniu się z firmą oraz doskonaleniu komunikacji w zespole.
Po zakończeniu szkolenia jego uczestnicy będą: zdawali sobie sprawę z czynników budujących autorytet szefa oraz motywujących ludzi do osiągania wyznaczonych celów i związania się z firmą na dłużej, nawet w jej trudnym okresie; potrafili budować relacje z innymi oparte o szczerą i otwartą komunikację oraz empatię i zrozumienie dla ich potrzeb zawodowych i osobistych; umieli osiągać cele biznesowe poprzez pracę innych zarządzając przez cele i skutecznie delegując zadania.
Skuteczna komunikacja jest jednym z elementów niezbędnych do efektywnej pracy zespołu. Usprawnienie komunikacji wewnętrznej to często klucz do sukcesu realizacji codziennych zadań czy szczególnych projektów, a efektywna komunikacja wewnętrzna to klucz do sukcesu firmy.
Szkolenie skierowane do:
- Osób zarządzających – na wszystkich szczeblach organizacji
- Osób mających na co dzień do czynienia z sytuacjami wymagającymi delegowania zadań i realizacji celów przedsiębiorstwa.
Metodologia szkolenia oparta jest o zasady pracy warsztatowej (20% teorii i 80% praktyki). Proponowane metody pracy podczas szkolenia, to: praktyczne ćwiczenie elementów wystąpień publicznych, case study, ćwiczenia, gry szkoleniowe, mini-wykłady, dyskusje kierowane, praca grupowa oraz indywidualna.
Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem zamkniętym z powyższego tematu. Prześlij nam informacje na maila, zadzwoń (22 201-94-27) lub wypełnij poniższy formularz:
[contact-form-7 id=”5659″ title=”Formularz 1″]
Formularz On-line |
Formularz |
Formularz WORD |
Wypełniony formularz należy wysłać: faksem na numer (22) 201 92 82 lub zeskanować i przesłać na adres biuro@trainersteam.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
Cena szkolenia zawiera :
- Przeprowadzenie szkolenia przez doświadczonego trenera
- Uczestnictwo w szkoleniu
- Podręcznik
- Materiały piśmiennicze
- Obiad w trakcie szkolenia
- Całodzienne przerwy kawowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Indywidualna informacja zwrotna
- Polecenie literatury specjalistycznej
Wszystkie ceny są cenami netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Zapisując się na szkolenie otwarte akceptujesz REGULAMIN SZKOLEŃ OTWARTYCH
Czym więcej, tym TANIEJ…
Przy zgłoszeniu :
- 3 osób – rabat 5%,
- 4 osób – rabat 10%,
- 5 osób – rabat 15%,
- Przy zgłoszeniu 6 osób – JEDNA GRATIS !!!
Im szybciej, tym TANIEJ…
Przy przesłaniu zgłoszenia min. 30 dni przed datą szkolenia – rabat 5%
RABATY LOJALNOŚCIOWE :
- 10% RABATU dla Klientów, którzy już korzystali z naszej oferty szkoleń otwartych,
- 50 zł. RABATU dla uczestnika, który jest zapisany do naszego newslettera.
Powyższe rabaty, można sumować.
Program szkolenia :
MENEDŻER ZESPOŁU A LIDER ZESPOŁU
- Czy menedżer jest naturalnym liderem zespołu?
- Poznanie cech wyróżniających dobrego przywódcę,
- Zdefiniowanie swoich mocnych i słabych stron jako lidera zespołu
- Identyfikacja zadań lidera w organizacji oraz określenie najważniejszych kompetencji potrzebnych do pełnienia tej roli,
- Poznanie własnego stylu zarządzania i reakcji otoczenia na rozpoznany styl,
- Budowanie własnego autorytetu w zespole
- Wpływ stylów kierowania zespołem na efektywność zespołu
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
- Rola i zadania menedżera – diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem, podstawowe umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem.
- Wpływ stylów kierowania zespołem na efektywność zespołu oraz każdego z członków zespołu.
- Budowanie swojej roli lidera w grupie. Poznanie cech wyróżniających dobrego przywódcę.
- Zdefiniowanie swoich mocnych i słabych stron jako lidera zespołu.
- Budowanie autorytetu kierownika zespołu.
SKUTECZNA KOMUNIKACJA
- Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się.
- Spójność komunikacyjna – sprawna komunikacja jako narzędzie do dobrego rozumienia i uwspólniania celów w zespole i organizacji.
- Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa);
- Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika – dialog konstruktywny.
- Jasne komunikowanie planów i szybka informacja zwrotna na temat ich realizacji i odchyleń. Konstruktywna informacja zwrotna – feedback jako narzędzie rozwoju pracownika.
- Komunikacja i jasny przekaz informacji a motywacja i zaangażowanie członków zespołu. Zaangażowanie w rozmowę – aktywne słuchanie.
USTALENIE I OPISANIE ZADAŃ I CELÓW DO DELEGOWANIA
- Zasada koszyka zadań
- Metoda SMART
- Analiza SWOT w ustaleniu celów
- Analiza BCG w określaniu strategii i wyborze celów operacyjnych
- BSC (zrównoważona karta wyników) w ustaleniu celów
- MBO – zarządzanie przez cele
- Controling w ustaleniu celów i wskaźników oceny (KPI kluczowe wskaźniki sukcesu)
DELEGOWANIE ZADAŃ JAKO ELEMENT ZARZĄDZANIA
- Czym jest delegowanie?
- Delegowanie – konieczność czy przywilej osoby kierującej
- Zasady delegowania obowiązków
- Najczęściej popełniane błędy w procesie delegowania i jak ich unikać
- Etapy procesu delegowania
- Delegowanie w organizacji – korzyści dla pracownika i dla szefa
- Styl kierowania – autodiagnoza
DELEGOWANIE ZADAŃ W OPARCIU O KOMPETENCJE PRACOWNIKA I POTRZEBY PRZEDSIĘBIORSTWA
- Delegowanie zadań adekwatnie do motywacji i kompetencji pracownika.
- Motywowanie pracownika do wykonywania zadań w oparciu o piramidę potrzeb Maslowa.
- Generowanie pomysłów i rozwiązań korzystnych dla organizacji.
- Przekazywanie zadań w rozmowie osobistej oraz drogą e-mailową.
- Poziom dojrzałości pracownika a dobór stylu zarządzania wg Blancharda.
- Role zespołowe M. Belbina.
- Systemy ocen kompetencyjnych.
KONTROLA REALIZACJI ZADAŃ ZBIEŻNYCH Z CELAMI FIRMY
- Koordynacja i sterowanie celami organizacji a samokontrola pracownika.
- Metody zbierania informacji o działaniach pracownika (obserwacja).
- Podsumowanie obserwacji.
- Analiza zakłóceń, błędów, braku oczekiwanych efektów, wyciąganie wniosków.
- Sterowanie procesami zespołowymi.
KLUCZOWE ELEMENTY ZARZĄDZANIA PRZEZ CELE (ZPC)
- Identyfikacja menedżera z zadaniami firmy.
- Uwrażliwienie pracowników na cele przedsiębiorstwa.
- Zasada partycypacji – wspólne ustalanie celów przez menedżera i pracowników.
- Powiązanie celów indywidualnych z celami nadrzędnymi organizacji.
- Balanced Scorecard – BSC (Strategiczna Karta Wyników) – jako instrument prezentujący różne obszary funkcjonowania organizacji.
CYKL ZARZĄDZANIA PRZEZ CELE
- Kaskadowanie – proces przekazywania celów.
- Cele jako siła napędowa działań realizowanych przez zespół.
- Etapy procesu zarządzania przez cele – rozwijanie kierowniczych kompetencji strategicznego planowania.
- Rozmowa z pracownikiem ustalająca cele – informowanie i przekonywanie pracownikom celów do realizacji.
- Sytuacje trudne w rozmowach ustalających cele.
OCENA PRACOWNIKA
- Warunki skutecznej rozmowy oceniającej
- Zasady rozmowy oceniającej
- Pułapki rozmowy oceniającej
- Przeprowadzenie rozmowy oceniającej i korygującej z pracownikiem
- Ocena wykonania zadania i udzielanie informacji zwrotnej. Funkcja motywująca i rozwojowa oceny, kilka zasad udzielania informacji zwrotnej.
Najbliższy termin szkolenia otwartego:
Szkolenie prowadzi:
Agnieszka Nowicka
Cena szkolenia: 1 120 zł.
Szkolenie EFEKTYWNY MENEDŻER, jest szkoleniem dwudniowym.
Cena szkolenia jest ceną netto do której należy doliczyć 23% VAT
Cena szkolenia zawiera :
- Przeprowadzenie szkolenia przez doświadczonego trenera
- Uczestnictwo w szkoleniu
- Podręcznik
- Materiały piśmiennicze
- Obiad w trakcie szkolenia
- Całodzienne przerwy kawowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Indywidualna informacja zwrotna
- Polecenie literatury specjalistycznej
Wszystkie ceny są cenami netto,
do których należy doliczyć podatek
VAT w wysokości 23%.
Gdzie szkolimy: