TECHNIKI OBRONY PRZED MANIPULACJĄ W ROZMOWACH HANDLOWYCH. JAK SKUTECZNIE WYWIERAĆ WPŁYW NA INNYCH
(szkolenie dwudniowe)
Każdy sprzedawca w trakcie rozmów handlowych niewątpliwie spotyka się z manipulacjami, ale prawdopodobnie nie jest tego świadomy. Podczas szkolenia uczestnicy będą rozwijać i doskonalić doskonalić swoje umiejętności związane z rozpoznawaniem i reagowaniem na manipulacje ze strony klienta. Zdobędą zaawansowaną wiedzę na temat wywierania wpływu społecznego oraz najskuteczniejszych metod przeciwdziałania trikom perswazyjnym, które usiłują stosować klienci. W trakcie szkolenia nastąpi praktyczne przećwiczenie poznanych technik w ramach gier symulacyjnych. Szkolenie obejmuje pracę nad dwiema grupami technik wywierania wpływu: ekspresywnymi ( opartymi głównie na aktywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej) oraz receptywnymi (polegającymi przede wszystkim na słuchaniu i umiejętnym odbiorze, czy uzyskiwaniu informacji).
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- Umiejętność przedstawiania precyzyjnie i przejrzyście własnego punktu widzenia
- Umiejętność rozpoznawania stosowanych manipulacji przez kontrahenta i nieuleganie im
- Umiejętne stosowanie argumentacji racjonalnej i emocjonalnej
- Świadome posługiwanie się komunikacją niewerbalną ( kontakt wzrokowy, mimika, postawa ciała, ruch, głos)
- Znajomość reguł przekonywania i trików perswazyjnych
- Umiejętność uzyskiwania ustępstw i kompromisów.
Pracownicy sprzedaży: handlowcy, koordynatorzy sprzedaży, dyrektorzy handlowi
Osoby zarządzające, które w swojej pracy negocjują różnego rodzaju kontrakty.
Metodologia szkolenia oparta jest o zasady pracy warsztatowej (20% teorii i 80% praktyki). Proponowane metody pracy podczas szkolenia, to: praktyczne ćwiczenie elementów wystąpień publicznych, case study, ćwiczenia, gry szkoleniowe, mini-wykłady, dyskusje kierowane, praca grupowa oraz indywidualna.
Jeżeli jesteś zainteresowany szkoleniem zamkniętym z powyższego tematu. Prześlij nam informacje na maila, zadzwoń (22 201-94-27) lub wypełnij poniższy formularz:
[contact-form-7 id=”5659″ title=”Formularz 1″]
Formularz On-line |
Formularz |
Formularz WORD |
Wypełniony formularz należy wysłać: faksem na numer (22) 201 92 82 lub zeskanować i przesłać na adres biuro@trainersteam.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
Cena szkolenia zawiera :
- Przeprowadzenie szkolenia przez doświadczonego trenera
- Uczestnictwo w szkoleniu
- Podręcznik
- Materiały piśmiennicze
- Obiad w trakcie szkolenia
- Całodzienne przerwy kawowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Indywidualna informacja zwrotna
- Polecenie literatury specjalistycznej
Wszystkie ceny są cenami netto, do których należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Zapisując się na szkolenie otwarte akceptujesz REGULAMIN SZKOLEŃ OTWARTYCH
Czym więcej, tym TANIEJ…
Przy zgłoszeniu :
- 3 osób – rabat 5%,
- 4 osób – rabat 10%,
- 5 osób – rabat 15%,
- Przy zgłoszeniu 6 osób – JEDNA GRATIS !!!
Im szybciej, tym TANIEJ…
Przy przesłaniu zgłoszenia min. 30 dni przed datą szkolenia – rabat 5%
RABATY LOJALNOŚCIOWE :
- 10% RABATU dla Klientów, którzy już korzystali z naszej oferty szkoleń otwartych,
- 50 zł. RABATU dla uczestnika, który jest zapisany do naszego newslettera.
Powyższe rabaty, można sumować.
Program szkolenia :
WYWIERANIE WPŁYWU – CO TO TAKIEGO I NA CZYM POLEGA?
- Poznanie definicji wpływu społecznego, wyznaczników i celów przekazu perswazyjnego.
- Perswazja jako metoda wywierania wpływu – jak jej przeciwdziałać.
- Identyfikacja manipulacji, psychomanipulacji, socjotechniki i ich konsekwencji dla naszych decyzji.
- Psychologia wpływu społecznego
- Podstawowe reguły wywierania wpływu na ludzi. Reguły Cialdiniego (wzajemność, zaangażowanie i konsekwencja, społeczny dowód słuszności, lubienie i sympatia, autorytet, niedostępność) – jak z ich pomocą ludzie na nas oddziałują?
- Redukcja dysonansu poznawczego i umiejętne zestawianie alternatyw jako narzędzia wywierania wpływu.
WPŁYW WERBALNY I NIEWERBALNY NA ROZMÓWCĘ W NEGOCJACJACH
- Podstawowa strategia perswazji i manipulacji drogą niewerbalną: jak wpływa na nas osobowość i zachowanie rozmówcy.
- Długofalowe wywieranie wpływu w relacjach.
- Kontrola czynników pozawerbalnych – kłamstwo i wykrywanie kłamstwa.
- Odczytywania sygnałów komunikacji niewerbalnej. Kanał wizualny: szczególna rola twarzy i rąk, dodatkowe sygnały niewerbalne. Rola ubioru.
- Pytania – kluczowy składnik procesu wywierania wpływu. Argumentacja – strategie, uzasadniania i pseudouzasadniania.
- Prezentacja i kotwiczenie ceny lub warunków. Stosowanie techniki prezentacji oczekiwań tak, by wydawały się niewielkie – nawet jeśli takie nie są.
- Unikanie nadmiernej ugodowości.
ASERTYWNE TECHNIKI RADZENIA SOBIE Z PERSWAZJĄ I MANIPULACJĄ
- Znaczenie i rola asertywności w negocjacjach i jej wpływu na wynik negocjacji.
- Odróżnianie zachowań asertywnych od agresywnych. Analiza konsekwencji zachowań asertywnych, agresywnych i uległych w sytuacji rozmowy z klientem.
- Obrona własnego terytorium psychologicznego. Obrona własnych opinii i przekonań. Reakcja na krytykę – jak odróżnić atak od informacji zwrotnej i we właściwy sposób reagować.
- Radzenia sobie z odmową oraz asertywnego wyrażania swoich oczekiwań w realizacji celów negocjacyjnych
- Poznanie zasad komunikowania swojego stanowiska w taki sposób aby było zrozumiane i akceptowane („Zdarta płyta” i „Zasłona dymna”, ironia sokratejska).
- Doskonalenia zachowania równowagi pomiędzy mówieniem, a słuchaniem. Rozwijanie empatii.
ZAAWANSOWANA OBRONA PRZED MANIPULACJAMI W ROZMOWIE HANDLOWEJ I TECHNIKAMI WPŁYWU SPOŁECZNEGO
- Mechanizmy psychologiczne stanowiące obronę przed manipulacją. Obiekcje i metody radzenia sobie z nimi.
- Informacje zwrotne dla osób, które próbują nami manipulować – jak formułować.
- Rozpoznawanie manipulacji i radzenie sobie z nią w sytuacjach zawodowych. Techniki odpowiadania na zabiegi perswazyjne: kontrpytania.
- Reakcja na sztuczki i manipulacje typu „stopa w drzwi”, „drzwiami w twarz” i „niska piłka”.
- Wyrażanie próśb i oczekiwań w jasny i bezpośredni sposób – jak to robić, gdy partner interakcji jest trudny i napastliwy.
- Zarządzanie stresem: jak utrzymać równowagę, gdy przeciwnik próbuje nas z niej wyprowadzić.
METODY RADZENIA SOBIE Z TECHNIKAMI UŻYWANYMI W ROZMOWACH HANDLOWYCH
- Techniki wprowadzania warunków („Szokująca oferta”, „Optyk z Brooklynu” etc.) – jak na nie odpowiadać.
- Zaawansowane taktyki ustępowania z własnego stanowiska i uzyskiwania ustępstw. „Zdechła ryba”, „Nagroda w raju” i inne pozorne ustępstwa. Metody reakcji.
- Inne strategie wyprowadzania przeciwnika z równowagi: „Dobry policjant, zły policjant”, „Sztywny partner”, „Front wschodni” etc.
- Stosowania technik zamykania negocjacji („Jeden strzał”, alternatywy i zestawianie opcji, podsumowanie korzyści).
ALTERNATYWA BTNA I ASERTYWNA WYMIANA USTĘPSTW
- Zasady asertywnego negocjowania: definiowanie warunków kluczowych w negocjacjach (BATNA, dolna linia etc.) i trzymanie się ich bez względu na działania rozmówcy.
- Prowadzenie asertywnej wymiany ustępstw, oferowania wielu alternatyw oraz negocjowania pakietu.
- Radzenie sobie z odmową oraz asertywnego wyrażania swoich oczekiwań w realizacji celów negocjacyjnych.
- Umiejętność tworzenia arkusza negocjacyjnego.
INTELIGENCJA NIEWERBALNA. WZORZEC KOMFORTU I DYSKOMFORTU PSYCHICZNEGO
- Poznanie zasad komunikacji niewerbalnej oraz jej znaczenia w biznesie
- Rozpoznawanie komunikatów niewerbalnych oraz stosowanie ich w celu budowania silnej pozycji negocjacyjnej.
- Wzorzec komfortu i dyskomfortu psychicznego i jego znaczenia w negocjacjach.
- Rozpoznawanie zachowań cechujących wzorzec komfortu lub dyskomfortu psychicznego świadczącego o pozycji negocjacyjnej kontrahenta oraz umiejętność wykorzystania tych komunikatów dla osiągnięcia własnych celów negocjacyjnych.
PROFESJONALNE BUDOWANIE RELACJI
- Sztuka autoprezentacji i zasad prowadzenia konwersacji. Zastosowanie zasad procedencji podczas powitania i przedstawiania się, wręczania i przyjmowania wizytówek.
- Stworzenie pozytywnego pierwszego wrażenie z wykorzystaniem komunikatów niewerbalnych, takich jak postawa ciała, uśmiech, mimika, kontakt wzrokowy, proksemika i sposób mówienia.
Najbliższy termin szkolenia:
Opis szkolenia
Każdy sprzedawca w trakcie rozmów handlowych niewątpliwie spotyka się z manipulacjami, ale prawdopodobnie nie jest tego świadomy. Podczas szkolenia uczestnicy będą rozwijać i doskonalić doskonalić swoje umiejętności związane z rozpoznawaniem
Opis szkolenia
Każdy sprzedawca w trakcie rozmów handlowych niewątpliwie spotyka się z manipulacjami, ale prawdopodobnie nie jest tego świadomy. Podczas szkolenia uczestnicy będą rozwijać i doskonalić doskonalić swoje umiejętności związane z rozpoznawaniem i reagowaniem na manipulacje ze strony klienta. Zdobędą zaawansowaną wiedzę na temat wywierania wpływu społecznego oraz najskuteczniejszych metod przeciwdziałania trikom perswazyjnym, które usiłują stosować klienci. W trakcie szkolenia nastąpi praktyczne przećwiczenie poznanych technik w ramach gier symulacyjnych. Szkolenie obejmuje pracę nad dwiema grupami technik wywierania wpływu: ekspresywnymi ( opartymi głównie na aktywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej) oraz receptywnymi (polegającymi przede wszystkim na słuchaniu i umiejętnym odbiorze, czy uzyskiwaniu informacji).
więcej
Godziny szkolenia
17 (Poniedziałek) 09:00 - 18 (Wtorek) 16:00
Miejsce szkolenia
Warszawa - Centrum szkoleniowe Trainers Team
Warszawa
Szkolenie prowadzi
Agnieszka Nowicka
Dyplomowany trener biznesu. Doświadczony menager w zakresie zarządzania, sprzedaży i marketingu. W swojej pracy koncentruje się na poszukiwaniu i wskazywaniu nowych niekonwencjonalnych rozwiązań, jednocześnie nie skomplikowanych, a mogących wiele zmienić. Doświadczenie zdobyła w firmach ogólnopolskich w sektorze B2B oraz klienta indywidualnego, na stanowiskach: Doradca Prezesa ds. Zarządzania i Wizerunku, Dyrektor Oddziału, Dyrektor Handlowy Regionu, Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego, Kierownik Działu Zarządzania Sprzedażą i Marketingu.
Szkolenie prowadzi:
Agnieszka Nowicka
Cena szkolenia: 1 380 zł.
Szkolenie TECHNIKI OBRONY PRZED MANIPULACJĄ, jest szkoleniem dwudniowym.
Cena szkolenia jest ceną netto do której należy doliczyć 23% VAT
Cena szkolenia zawiera :
- Przeprowadzenie szkolenia przez doświadczonego trenera
- Uczestnictwo w szkoleniu
- Podręcznik
- Materiały piśmiennicze
- Obiad w trakcie szkolenia
- Całodzienne przerwy kawowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Indywidualna informacja zwrotna
- Polecenie literatury specjalistycznej
Wszystkie ceny są cenami netto,
do których należy doliczyć podatek
VAT w wysokości 23%.
Gdzie szkolimy: